Sunt profesor cu specializarea limba și literatura română cu o experiență de aproximativ 20 de ani, implicat și creativ în lucrul cu adolescenții, crezând cu tărie că această disciplină este o cale de a cunoaște lumea din jurul nostru, de a ne cunoaște pe noi înșine, de a comunica cu ceilalți și de a putea ajunge în lumi create (doar) de gând prin cuvânt.
Din primii ani ai carierei didactice, am urmat programul de masterat „Didactica disciplinelor filologice”, prin care am realizat o rețea de interese comune cu alți profesori dedicați cu adevărat ideii de educație. Astfel, sunt membră a ANPRO „Ioana Em. Petrescu” încă din 2005 și, alături de acești colegi dedicați din diferite colțuri ale țării, am editat lucrări de specialitate în domeniul scrierii și lecturii creative (Caiet de lectură și scriere creativă, Ce poți face cu o carte), dar și proiecte de manuale școlare.
În ceea ce privește parcursul meu în carieră, am lucrat ca profesor de limba și literatura română în câteva școli din București și, apoi, din județul Ilfov. În prezent, sunt profesor titular de limba şi literatura română la Şcoala Gimnazială Ioan Bădescu, Popeşti-Leordeni, jud. Ilfov, din 2006. Am avut șansa de a preda în medii variate, încât – îmi place să cred că – pot preda și cu ajutorul unor mijloace tehnice atractive în sine pentru elevi, cât și cu „mâinile goale”, având ca resurse numai propriile cunoștințe, competențe și entuziasmul. În anul școlar 2021-2022, am fost profesor colaborator pentru programul Teleșcoala, susținând mai multe lecții televizate în parteneriatul Ministerul Educației și TVR: Ce se așteaptă de la elevii care susțin ENVIII?; Recunoașterea tiparelor textuale; Strategii de interpretare a limbajului figurat; Redactarea unui text. Scrisoarea etc.
În plus, consider importante – și ca experiență, și ca modalitate complementară de formare – participările ca membru în grupul de lucru din cadrul CNPEE pentru elaborarea itemilor la Evaluarea Națională, dar și ca profesor delegat din partea Ministerului Educației în comisia de admitere în cadrul Academiei de Poliție „Al. I. Cuza”. Preocupările constante pentru cercetarea didactică și îmbunătățirea propriei activități s-au concretizat prin participarea la simpozioanele naționale de didactică și la colocviile internaționale de lingvistică, în cadrul cărora am prezentat rezultatele propriilor cercetări: Are rost să (mai) folosim literatură contemporană; De la semn la context și sens; Cum îl mai citim astăzi pe Creangă pentru elevii de gimnaziu; Gramatica – un joc cu mai multe strategii etc..
Începând cu anul universitar 2015-2016, am susținut activități didactice cu caracter mentoral pentru masteranzii de la Facultatea de Litere a Universității din București. De asemenea, ca profesor metodist și coordonator de practică pedagogică, am încercat să folosesc propriile experiențe – greșeli, nesiguranțe și reușite – pentru a-mi sprijini colegii să evolueze, dar am încercat și să învăț eu însămi, cu modestie, de la fiecare dintre aceștia. Astfel, proiectul PROF a venit ca o consecință firească a tuturor acestor preocupări profesionale.