Prin proiectul „De la jucarie până la meserie. Poveste de succes pentru copiii romi prin incluziune școlară și prevenirea abandonului timpuriu” Casa Corpului Didactic Ilfov vizează construirea unui sistem de formare pe mai multe niveluri prin care să propună activități și măsuri de prevenire a părăsirii timpurii a școlii de către copiii și școlarii mici de etnie romă.
În sfera prevenirii și reducerii abandonului școlar a elevilor romi, una dintre cele mai mari nevoi identificate în județ se referă la lipsa de abilitare a cadrelor didactice cu competențele de consiliere, coaching si interculturalitate necesare pentru înțelegerea problematicii culturii romilor si implicațiilor profunde asupra modului în care aceștia se raportează la educație și la întreaga viată în general.
Abordarea prin coaching la nivelul formatorilor, metodiștilor, cadrelor didactice are potențialul de a se putea extinde la nivelul întregului sistem, pentru restul de cadre didactice, angajați din școli, părinți și întreaga comunitate a județului, nu doar în școlile unde există mulți elevi aparținând etniei rome. Pentru aceasta, CCD a constituit un consorțiu format din 4 unități din județ cu anumite specificități legate de numărul mare de copii și elevi în risc de abandon școlar.
CCD Ilfov construiește și abilitează o echipă de 20 metodiști, formatori, cadre didactice cu noi competențe prin particparea lor la câte un curs European Erasmus. Au fost selectate un numar de 4 cursuri Erasmus furnizate de organizatii cu experienta si relevanta in domeniul social, intercultural- cultura romilor, psiho-pedagogic, in trei tari europene: Italia, Spania, Suedia.
Profesorii ilfoveni vor lucra in echipă cu profesori europeni, vor vizita centre din medii interculturale. După finalizarea cursurilor, se va reuni echipa în sesiuni de lucru si va elabora un nou curs de formare ”Metodologie de suport si intervenție de sprijin pentru familiile de etnie romă pentru prevenirea părăsirii timpurii a educației prin tehnici de coaching ”.
Cadrele didactice abilitate în urma participării la aceste cursuri de formare, vor consilia și vor aborda prin metode din coaching părinții copiilor romi din clasele la care predau. Așa cum se știe, primii șapte ani din viața unei persoane sunt esențiali pentru scrierea scenariului de viață câștigător, deci profesorii din învățământul preșcolar și din clasele primare vor realiza cu elevii lor activități care să contureze și să scrie un scenariu de viață câștigător, iar cu părinții vor realiza fiecare câte cinci sesiuni de coaching pentru a identifica scenariul lor de viată, a analiza povestea si a rescrie, cu gândul la copiii lor, povestea vieții.
CCD va propune pentru acreditare noul program ”Metodologie de suport și intervenție de sprijin pentru familiile de etnie romă pentru prevenirea părăsirii timpurii a educației prin tehnici de coaching ”, care va atrage pentru participare pe cei mai multi profesori din județ.
Course Features
- Lectures 0
- Quizzes 0
- Duration Lifetime access
- Skill level All levels
- Students 0
- Certificate No
- Assessments Yes